loading...
مرکز سایت
فروش ویژه گلدونی پسته

فروش گلدونی پسته

فروش گلدونی پسته,فروش نهال گلدونی پسته,گلدونی پسته,نهال پسته,فروش نهال پسته

فروش ویژ بهترین نوع گلدونی پسته ایران در استان فارس از نهالستان پسته و آموزش کاشته نهال پسته بعد از خرید در زمین اصلی

 

گلدونی پسته

 

روش خرید و سفارش گلدونی پسته

کسانی که خواستار خرید گلدونی پسته هستند به موارد زیر توجه کنند.

 



بقیه در ادامه مطلب
تبلیغ
آخرین ارسال های انجمن
مرکز سایت بازدید : 1013 یکشنبه 01 تیر 1393 نظرات (0)

خواص خیار


خواص خیار سبز, خاصیت های مهم و درمانی خیار سبز

 

خواص خیار

 

خواص مفید خیار برای بدن
1. دارای ویتامینهایی است که روزانه ما بدن نیازداریم. مانند ویتامینهای ب یک ، دو، سه، پنج، شش، اسید فولیک، ویتامین سی، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم و روی
2.خیار مقدار مؤثری یعنی درحدود 96% آب مقطر طبیعی دارد که آن را برتر از آب معمولی می سازد. 3.پوست آن حاوی درصد بالایی از ویتامین A است و همچنین نباید ، پوست خیار موقع خوردن کنده شود.
4.خیار حاوی موادمعدنی قلیایی ومنبع غنی ویتامین C . آنتی اکسیدانA ، فولات ، منگنز ، مولیبندوم ، پتاسیم ، سیلیکا ، سولفور ومیزان کمی ویتامین B کمپلکس ، سدیم ، کلسیم ، فسفر و کلر است.
5.تاکنون دیده اید افرادی که همیشه برشهای خیار را برای چشمانشان استفاده می کنند.کافئیک اسید دراین نوع سبزی (خیار) از ذخیره آب اضافی جلوگیری می کند و زمانی که به صورت موضعی به کار می رود به کاهش پف و ورم چشمها کمک می کند.
6. اسیدیته : قلیائی بودن مواد کانی موجود در آب خیار با خنثی کردن اسیدیته به طور مؤثری کمک به تنظیم PH خون دربدن می کند. عصاره خیار همچنین زخم معده واثنی عشر را درمان می کند.
7. فشار خون : مانند کرفس این نوشیدنی بی رنگ (عصاره خیار) به فشار خون منظم کمک می کند زیرا موادمعدنی و مقدار ناچیزی سدیم دارد.
8. ساخت بافت پیوندی :منبع عالی سیلیس موجود در خیار به ساخت مناسب بافت پیوندی در بدن ما مانند استخوانها ، ماهیچه ها ، غضروف ، رباطها و زردپی ها کمک می کند.
9. خنک کننده: درخلال هوای گرم وخشک یک لیوان عصاره خیار با عصاره کرفس مخلوط کرده وبنوشید که این نوشیدنی به طور شگفت انگیزی به دمای مناسب بدن کمک می کند.
10 .ادرارآور : عصاره خیار ادرار آور است ، در خلال ادرار کردن به حذف مواد زائد کمک می کند. خوردن خیار به حل سنگهای کلیه نیز کمک می کند.
11. برای کاهش تب :عصاره خیار با ویژگی تنظیم درجه حرارت منظم بدن و نوشیدن آن در زمانی که تب دارید دمای بدن را متناسب می سازد.
12. رفع تورم : چینیها فکر می کنند که خیار در بیماری رماتیسم بسیار سرداست و مناسب نیست. اما حالا می دانیم که خیار می تواند بر ضد اسید اوریک که باعث تورم در مفاصل می شود نیز چاره ای کند.وقتی که خیار خورده می شود کار پاکسازی خود را روی مفاصل شروع می کند و همانطور که به حذف اسید اوریک از مفاصل می کند موجب بیدار شدن حس درد در مفصل نمی شود.این بدین معناست که به وضعیت تورم مانند آماس مفصل ، آسم و نقرس کمک می کند.
13. مفید برای رشد موها : عصاره خیار دارای سیلیکون و سولفوراست که مخصوصاً عصاره خیار در افزایش رشد موها مؤثر می باشد. هویج ، کاهو وعصاره اسفناج را با عصاره خیار مخلوط کرده و بنوشید.
14. رفع پف چشمان : بعضی مردم صبح با چشمان پف کرده از خواب بیدار می شوند این احتمالاً به دلیل عکس العمل مقدار زیادی آب در بدن یا گریه کردن در خواب است.برای کم کردن پف چشمان دراز بکشید و 2 قطعه خیار را بر روی چشمان در 10 دقیقه مفید قرار دهید.
15. بهبود وضعیت پوست : میزان بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدانها در خیار، آن را عنصر مهمی در کرمهای زیبایی می سازد که برای درمان اگزما ، پسوریازیس ( مشکلات پوستی ) ، غرورو جوشهای جوانی وغیره به کار می رود.
16. ترمیم آفتاب سوختگی : موقعی که آفتاب سوختگی به وجود می آید بر روی آن عصاره خیار بمالید بر قسمت آفتاب سوخته تأثیر خنک کنندگی وشفا بخشی دارد.
17. نگهداری آب بدن:خیارالکترولیتهای لازم در بدن را تأمین کرده آب سلولها را برای استفاده مجدد به آنها برمی گرداند واز این طریق از تجمع ونگهداری آب در بدن می کاهد.


علاوه بر فواید خیار بر بدن ، کاربردهای جالب دیگری نیز دارد

1. اگر بعد از ظهر خسته هستی بجای اینکه نوشیدنیهای کافیئن دار بنوشی یک خیار بخور.آنها دارای ویتامینهای بی و هیدروکربور هستند که شما را سرحال آورده و چند ساعت نگه میدارد.

2. اگر آینه حمام بخار میکند آنرا به آینه بمالید تا از بخار کردن جلو گیری کند.

3. اگر حشرات و حیوانات باغچه شما را نابود میکنند یک بشقاب آلومینیومی خیار لایه لایه برش خورده را بگذارید تا همه آنها را فرار دهد. مواد خیار با آلومینیوم ترکیب شده و بویی را ایجاد میکند که همه حشرات و... را فراری میدهد. ولی انسان آنرا حس نمیکند..

4.اگر روی پوست خود ناهمواری دارید و میخواهیدکه از شر آن قبل از رفتن به استخر خلاص شوید خیار برش خورده را به آن محل ها روی پوست خود بمالید. مواد فتوشیمیایی خیار باعث میشود که کلوژنهای پوست جمع شود و چاله چوله ها از بین بروند. روی چروکها نیز بسیار موثر است.

5. اگر میخواهید بر گرسنگی عصر فائق آئید خیار بخورید.
6. یک ملاقات مهم دارید ولی فرصت واکس زدن ندارید خیار را بمالید روی کفش آنرا براق نموده در مقابل نفوذ آب نیز مقاوم میشود.

7. اگر روغن ندارید، و لولاها سرو صدا میکنند آنرا به آن بمالید روان شوند.

8. اگر دچار استرس هستید، یک خیار را خرد کرده و در آب جوش بگذارید، مواد شیمیایی آن باعث آرامش شما میشود.
9. بعد از غذا آدامس ندارید و میخواهید به یک ملاقات تجاری بروید، یک برش از خیار را برای سی ثانیه به سقف دهان بفشرید، بوی بد دهان با کشته شدن باکتریهای بد بو از بین میرود.

10.اگر یک روش سبز برای تمیز کردن وسایل استیل میخواهید، با خیار آنها را تمیز کنید.

11.اگر در حال نوشتن اشتباه کردید از آن میتوانید بعنوان پا ک کن (از قسمت بیرونی آن) استفاده کنید.

 

در مصرف خیار به این موارد توجه کنید

خیارهای سبز تیره رنگ با پوست محکم را انتخاب کنید. از خیارهای مایل به زرد که در انتها چروک خورده هستند بپرهیزید. خیارهای نازک دانه های کمتری نسبت به خیارهای کلفت دارند. .
خیار را در یخچال ذخیره کنید تا با طراوت وتازه بماند.
درحد ممکن خیار ارگانیک (طبیعی و عاری از مواد مصنوعی ) خریداری کنید چون را ممکن است خیار آغشته به لایه مواد محافظ و یا آلوده به حشره کش ها باشداگر خیار ارگانیک و کاملاً طبیعی نیست آن را زیر جریان آب سرد شسته و با یک برس مخصوص سبزیجات مواد چسبیده به پوست آن را جدا کنید.


با وجود دارا بودن فواید بسیار چند خاصیت مضر هم برای این سبزی می توان نام برد

اشخاصی که ناراحتی معده دارند، نباید در مصرف خیار زیاده روی کنند زیرا ممکن است باعث اختلال در دستگاه گوارش گردد.
خیار نفاخ است، چون سریعا در معده فاسد می شود. برای رفع نفخ و دل درد ناشی از خوردن خیار می توانید مقداری عرق نعنا یا کمی آبجوش و نبات بخورید.
همیشه باید خیار را قبل از غذا خورد که به هضم غذا کمک کند. کسانی که نمی توانند خیار را خوب هضم کنند، باید آن را با نمک بخورند.

تنظیم فشار خون بالا و پایین، پیشگیری از شکنندگی ناخن، کمک به هضم پروتئین از جمله خواص درمانی خیار استخیار متعلق به خانواده کدوها است. پوست آن به رنگ سبز تیره است و هنگامی که پوست آن گرفته شود رنگ سبز روشن و متمایل به سفید گوشت آن مشخص می شود. همانطور که می دانید خیار، خاصیت خنک کننده دارد و برای تسکین چشم ها اثر فوق العاده ای دارد. از جمله خواص دیگر خیار می توان به موارد زیر اشاره کرد: .با گذاشتن خیار روی پوست در روزهای گرم تابستان، می توان گرما و التهاب بدن را کاهش داد. .ادرارآور است. .آب خیار تازه، سوزش سر دل، ترش کردن معده، التهاب معده و زخم معده را از بین می برد.گذاشتن یک برش از خیار روی چشم نه تنها تسکین بخش است بلکه تورم دور چشم را نیز از بین می برد. .مصرف روزانه آب خیار به کنترل بیماری های اگزما، ورم مفاصل، و نقرس کمک می کند. .برای بیماری های سینه، شکم و ریه مفید است. .پتاسیم موجود در خیار فشار خون بالا و پایین را متعادل می کند.وجود آنزیمی به نام ارپسین در خیار به هضم پروتئین کمک می کند. .به تقویت و رشد مو کمک می کند بخصوص اگر با آب هویج، اسفناج و کاهو مخلوط شود. .آب خیار اگر با آب هویج مخلوط شود برای مشکلات رماتیسمی ناشی ازاسیداوریک اضافی در بدن، مفید است. .ثابت شده خیار برای افراد ی که از بیماری های دندان و لثه بخصوص چرک دندان رنج می برند، مفید است.[بیماری لثه و دندان خطر سکته مغزی دارد] .به خاطر اینکه سرشار از مواد معدنی است، از شکنندگی ناخن ها پیشگیری می کند. .در رابطه با بیماری های کلیه، مثانه و لوزالمعده دارای خواص مفید درمانی است. .طی یافته های اخیر، مصرف خیار و یا آب خیار برای مبتلایان به دیابت مفید است.

خوردن، بوبیدن و مالیدن خیار بر پیشانی جهت رفع سردرد مفید است. قطره قطره ریختن آب خیار در بینی و بوییدن آن جهت رفع گرفتگی، بی حوصلگی و کم خوابی مفید است. آشامیدن آب خیار جهت رفع اکثر تب های شدید، تسکین حرارت صفرا و خون، التهاب معده، رفع تشنگی، پاک کردن کبد، زیاد شدن ادرار، دفع سنگ کلیه و مثانه و بهبود یرقان سودمند است.  جوشانده پوست خیار، درمان خوبی برای یرقان است.
 یک لیوان آب خیار با نیم سیر نبات، مسهل خوب و گوارایی است و صفرا و سودا را از معده به خوبی خارج می نماید که برای این کار آب خیار رسیده که کمی ترش مزه می باشد، بهتر است. اگر مقداری میخک را در آب خیار خیسانده و پس از 24 ساعت آن را صاف کرده و با عسل نوش جان نمایید، رنگ رخسارتان باز می شود؛ در حقیقت به کبد شما جلا می دهد و روح را شاداب می نماید.اگر مبتلا به مرض قند هستید تا می توانید از خیار و تخم خیار استفاده کنید.خیار از نظر طب قدیم ایران سرد است و خنك كننده بدن می باشد و به هضم غذا كمك می كند.

 

خواص خیار سبز

 

سایر خواص درمانی خیار شامل موارد زیر است

1) حل كننده اورات و اسید اوریك است، بنابراین بیماری نقرس را درمان می كند.

2) ادرار آور است و برای رفع سوزش ادرار مفید است.

3) خون را تصفیه می كند.

4) خیار برای درمان مبتلایان به سوزش و بند آمدن ادرار مفید است.

5) عصاره برگ های له شده خیار ایجاد تهوع می كند، بنابراین در مسمومیت ها و اختلالات دستگاه گوارش مصرف می شود.

6) خیار عطش را تسكین می دهد.
7) خیارملین است.
8) خیار کبد را جلا می دهد و صفرا را از معده به خوبی خارج می کند.
9) اگر خیار را حلقه حلقه كرده و روی پوست صورت بگذارید، چین و چروك های صورت را از بین می برد و صورت را جوان می كند.
10) اگر پوست شما چرب است خیار را با آب مقطر بپزید و با این آب صورت خود را شست و شو دهید.

 اگر می خواهید همیشه لطافت پوست خود را حفظ كنید، همه روزه از لوسیون زیر استفاده كنید:

یك خیار معمولی را با دو لیون آب بجوشانید تا حجم آن یك لیوان شود. سپس آن را صاف كنید و بگذارید سرد شود. بعد 50 گرم بادام خام و پوست كنده را آسیاب كرده و با این آب مخلوط كنید. آن را به هم بزنید و با پارچه صاف كنید. به محلول صاف شده 250 گرم الكل سفید و یك گرم اسانس گل سرخ اضافه كنید و كاملا هم بزنید. هر روز از این لوسیون طبیعی به صورت خود بزنید تا پوست شما همیشه جوان بماند.

11) برای درمان اگزما، ترکیدن پوست و رفع خارش مفید است.

12) جوشانده پوست خیار برای یرقان داروی بسیار خوبی است و برای این کار بهتر است سه روز متوالی آن را نوش جان نمایید.
13)همیشه باید خیار را قبل از غذا خورد كه به هضم غذا كمك كند.
 
 

مضرات

* اشخاصی كه ناراحتی معده دارند، نباید در مصرف خیار زیاده روی كنند زیرا ممكن است باعث اختلال در دستگاه گوارش گردد.

* خیار نفاخ است، چون سریعا در معده فاسد می شود. برای رفع نفخ و دل درد ناشی از خوردن خیار می توانید مقداری عرق نعنا یا کمی آبجوش و نبات بخورید.

* همیشه باید خیار را قبل از غذا خورد كه به هضم غذا كمك كند. كسانی كه نمی توانند خیار را خوب هضم كنند، باید آن را با نمك بخورند.

 

برای خواندن مطلب درباره خیار روی خیار کلیک کنید

برای خواند مطلب درباره دیگر خواص مواد غذایی روی خواص مواد غذایی کلیک کنید

گروه کاشانه مرکز سایت منتظر نظرات شما می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
فروشگاه مرکز سایت

پمپ باد فندکی ماشین همراه کوچک خودرو (اصل)

 

پمپ باد فندکی کوچک و ارزان مخصوص ماشینهای سواری با 650 گرم وزن یک همراه خوب درمسافرت برای خانواده ها این پمپ با وصل شدن به جا فندکی ماشین به راحتی باد لاستیک ها را تنظیم می کند قابل استفاده برای کـسانی که به استخر های دورازمحل زندگی می روند (نیازی به حمل تیوپ پرشده ندارید) قابل استفاده برای بازیکنان تیم های ورزشی جهت توپ فوتبال و الیبال بسکتبال و... قابل استفاده برای دارندگان دوچرخه وموتورسیکلت قابل استفاده در مدارس دانشگاهها مراکز فنی حرفه ای پمپ های ما در پنج مدل : کم قدرت , متوسط , پرقدرت , چراغدار , برقی فندکی می باشند

چراغ فندکی ماشین


توضیحات بیشتر


 خـريد پستي >> قيمت فقـط : 39000 تـومان

درباره ما
هدف از ایجاد مرکز سایت معرفی سایت های اصلی و سایت های برتر هست. و شما می تونید سایتی که زیاد بهش سر می زنید و یا سایتی که به نظر شما مهم هست را در قسمت (نظرات) سایت به ما معرفی کنید تا در مرکز سایت قرار دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 464
  • کل نظرات : 189
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 324
  • آی پی امروز : 190
  • آی پی دیروز : 146
  • بازدید امروز : 506
  • باردید دیروز : 922
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,428
  • بازدید ماه : 12,268
  • بازدید سال : 236,142
  • بازدید کلی : 2,321,634
  • نرم افزارهای اندروید
    نرم افزار های جاوا
    تبادل لینک و بنر رایگان